søndag den 8. april 2012

Praha

↑ Prag på tjekkisk
Jeg skal til Prag om en uge. Kan slet ikke fatte, at der kun er en uge til når man har gået  og glædet sig så længe! Jeg har slet ikke andet i hovedet, og jeg relatere stortset alt til Prag og turen osv.! Vi skal køre i bus derned, og vi kører oppe fra skolen kl. 18.00, så vi er ca. i Prag kl. 9.00 næste morgen. Vi kører hjem igen kl. 20.00 torsdag aften og er hjemme ved skolen ca. kl. 11.00 fredag morgen. Vi skal bo på Hotel City Inn, et 3 stjernet hotel midt i byen, så det skal nok blive fint, hvis vi altså får værelserne som vi gerne vil have dem, vi finder nemlig først ud af hvor mange og hvem, der skal sove på værelserne når vi chekker ind. 
Hotellet ser sådan her ud. Ikke så stort tror jeg, men det er vel også okay?

Jeg vil også gerne vise jer nogle billeder af alt det vi skal se i Prag. Når jeg kommer hjem regner jeg også med at uploade en masse af de billeder jeg helt sikkert kommer til at tage.

Vi skal i noget, der hedder Sort Teater tirsdag aften. Det er noget, hvor vi skal se noget lys teater, altså hvor de ikke rigtig snakker. Jeg ved ikke om det præcist er det her vi skal se, men noget lignende tror jeg


Synes selv det ser enormt cool ud, så jeg glæder mig rigtig meget!


Vi skal på det gule marked en af dagene....Ikke lige det jeg glæder mig mest til, når de kan finde på bare at trække folk ind i sådan nogle store containers og alt muligt!
Vi skal også i zoologisk have en dag, og håndfodre elefanter! Det bliver supernice tror jeg. Zoo'en ligger ved et slot, som hedder Troja, og er det i kan se i dårlig kvalitet på billedet, jeg undskylder
Tirsdag formiddag og eftermiddag skal vi ud og se en kz-lejr. Den mildeste af alle kz-lejrene såvidt jeg ved. Det glæder jeg mig virkelig meget til, tror virkelig det bliver spændende! Den hedder Theresienstadt, og det var der alle de danske jøder blev sendt til. Der er ingen gaskamre, men folk døde alligevel, og de sendte rigtig mange til Auswitsch (tror nok det staves sådan), på et tidspunkt sendte de 2000 børn afsted... 








Udover ovenstående skal vi også bare på byvandring, se og opleve Prag, nyde byen, shoppe, hygge, ja, have en uforglemmelig tur!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE COMMENTS