søndag den 24. juli 2011

Hvad sker der for verden?

Jeg har valgt at lave et lille minde-indlæg, hvis man kan kalde det det. Der er sket flere forfærdelige ting her de sidste par dage. Først var der ham den 13-årige fra Sønderborg der blev stukket ned af en jævnaldrende, hvilket jeg synes er totalt sygt. At man kan få sig selv til at stikke en anden person med en kniv, jeg kan forstå hvis han havde taget kniven med for at skræmme den nu afdøde, men at man kan få sig selv til at stikke en anden fatter jeg ikke, men jeg er sikker på at det ikke var hans mening at dræbe. Jeg synes også det er ret vildt at det kune komme så vidt, og at de blev uvenner over en pige. Så er der tragedien i Norge, først springer en bombe i hovedstaden, og senere bliver en masse unge der var på sommerlejr skudt, forfærdeligt. Endnu mere forfærdelig at manden der gjorde det, ikke føler skyld over det han har gjort, han siger, at han gjorde det for at revolutionere Norge, noget med at han gerne vil have et islam-frit Europa, men det er virkelig en forkert måde at revolutionere et land på. Han havde planlagt angrebet i 9 år, og han har vidst lagt en "terrormanual" på nettet inden han sprængte bomben i Oslo. Hvad er det for en verden vi lever i? Og sidst men ikke mindst er Amy Winehouse død, kun 27 år. Hun var utrolig talentfuld, hun havde en fantastisk stemme, men det fleste husker hende kun for stof- og alkoholmisbrug, og aflyste koncerter. Såvidt jeg ved er det ikke helt sikkert at hun døde af en overdosis, men det tror politiet vidst nok. I hvert fald går mine tanker til, den 13-åriges familie og venner, og ofrene og de efterladte i Norge. Hvil i fred Amy, ofre for massakren i Norge og den 13-årige, håber i er et bedre sted nu. 1 minuts stilhed herfra.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE COMMENTS