fredag den 2. september 2011

Little update + Bora Bora


Lad os starte med filmanmeldelsen, denne gang har jeg være inde og se "Bora Bora". Den er lidt urealistisk, men faktisk meget god. Den handler om Mia, der går i 10. kl. og som gerne vil flytte skole. Hendes mor vil gerne bestemme hvad hun skal efter skolen osv. men det vil Mia ikke være med til længere, så hun løber hjemmefra. På gaden i København møder hun en dreng, der er med i en gruppe af unge lommetyve, der prøver at tjene penge til deres eget hus. Den gruppe kommer Mia med i fordi, hun løber mega hurtigt! Og så sker der alt muligt derfra. Filmen er efter min mening rigtig god, de har efter andres smag nok en lidt underlig og kikset stil i filmen, altså mht. til kostumer osv. Og ja, den er måske lidt kikset men også meget cool, hvis du spørger mig, og den passer godt til filmen. Jeg kan også rigtig godt lide undertitlen til filmen, "Når drømme bliver til virkelighed", men nu har jeg også en forkærlighed for citater, det har jeg også planer om at få lidt mere ind på bloggen, men det bliver nok ikke lige med det samme, for jeg skal lige finde ud af noget med designet osv. Men jeg giver den 4 ud af 6 stjerner, for jeg synes den er ret god og værd at tage ind se.


Nu til updaten, som måske ikke er så stor som den lyder. I skolen bruger vi meget tid på den bog vi læser i dansk, "Min ven Thomas" af Kirsten Holst, faktisk okay god, nogle af jer der har læst den, den er lidt gammel? Og vores historie timer er blevet lavet om til samfundsfagstimer pga. valg, og på mandag bruger vi også en engelsk time til samfundsfag, selvom vi ikke er så meget for det, da vi skal have terminsprøver allerede ugen op til efterårsferien, og så skal vi vist også igen op til vinterferien, men jeg er ikke helt sikker. Jeg regner med at vi får vores dansk stile tilbage her i næste uge, det har vores lærer i hvert fald lovet, og dermed får vi også årets første karakter, det bliver lidt spændende at se hvad man har fået synes jeg. Her til slut vil jeg lige høre om der var stemning for nogle flere billeder fra skolen? Bl. a. noget med et lidt sejt fysik forsøg og et penalhus der hedder Palle? Apropros Palle, så har jeg bare et eller andet med det navn, jeg synes det er ret cool, Palle, det lyder bare nice! Jeg og 2 andre fra klassen har også lavet et lille skuespil, til en episode i bogen fra dansk, og der spiller jeg også en lærer der hedder Palle, men det gør han så også i bogen, men stadigvæk, Palle, det ligger bare så godt i munden, og lyder ret sejt synes jeg, hvad synes i om det? :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE COMMENTS