onsdag den 19. oktober 2011

Kulturel dag


Føler jeg har haft en kulturel dag idag. En veninde og jeg besluttede at gå en tur, og fordi det regnede, gik vi ind i det, der i Randers hedder Kulturhuset, det er en bygning hvor biblioteket, kulturhistorisk- og kunstmuseet ligger. Vi startede på kunstmuseet, hvor vi så en ret nice udstilling af en eller anden der hed Bigum til efternavn, vi så også en eller anden udstilling med billeder som en kunstsamler havde samlet, og dem har jeg taget nogle få billeder af.
En lille figur. Jeg synes han virker lidt uhyggelig, med ingen mund og øjenhuler uden øjne, og den spidse næse, men den er nu meget fin den lille figur

Can you see the lady?

Så smukke og forskellige billeder, men de passer alligevel perfekt sammen
Vi gik bagefter ned på kulturhistorisk museum, der er der et sted med 5 små fjernsyn. Et af dem viser en gammel sort-hvid film om vores skole. Jeg synes det er sjovt at se ting som vores lindetræ med bænken om der står ude i skolegården, det er nemlig den dag idag, men bænk omkring og skolen (og træet) er 106 år gammelt, ret vildt! Vi går også indmarch og danser folkedans til skolefesten (folkedansen er frivillig, men vi lærer det i de små klasser, det er faktisk meget sjovt). Jeg har også taget billeder af filmen, men fordi det går så hurtig og filmen er så gammel, er kvaliteten ikke lige i top.
Folkedans
Indmarch, kan ikke forklare hvad det 

Lindetræet! (ved pilene)
Jeg har lige været ved at rydde op i mine billeder, og jeg fandt en masse billeder fra sommerferien som jeg ikke har fået vist jer. De kommer ind under Something of the day her de næste dag. I kan forresten ikke kommentere inde på de forskellige sider, jeg ved ikke hvorfor, men hvis i har ris eller roser om dem så skriv endelig, enten på mail eller i kommentarfelt her på siden :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE COMMENTS