torsdag den 20. oktober 2011

Tsh yuppieskole!

Har været sammen med den samme veninde som jeg var sammen med i går, idag. Vi har spist nachos, rendt rundt og ledt efter bøger på biblioteket og spist slush-ice, hvilket var en kold fornøjelse. Jeg glemte forresten at vise jer et billede jeg tog i går. Min veninde og jeg var nemlig også på biblioteket i går, og vi kiggede lidt rundt og fandt en slang-ordbog, som vi havde det ret sjovt med at kigge i. Vi bladrede frem og tilbage og endte på y, hvor vi fandt ordet yuppie. Jeg har engang læst det et sted, men har aldrig vidst hvad det betød. Det betyder, noget med, at en yuppie er meget ambitiøs og vægter karriere, forbrug og status udadtil meget højt. Lidt nedenunder yuppie, står så ordet yuppieskole, som åbentbart er slang for privatskole, og gæt hvem der går på privatskole, jep mig, og min veninde for den sag skyld! I beskrivelsen står så, at det er rigmandsunger/børn af velhavende og ambitiøse forældre der går på en sådan skole, dér følte vi os fornærmet, for sådan er det overhovedet ikke! Jeg kunne skrive en lang forklaring om hvad det så er, men jeg vælger at lade være, for jeres skyld. Hvis nogle af jer godt kunne tænke jer et indlæg om hvordan det er at gå på privatskole, så skriv endelig en kommentar eller en mail :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I LOVE COMMENTS